tirsdag den 3. maj 2011

Gruppearbejde d. 28/4 2011

Torsdag mødes Lene og jeg i vuggestuen og havde blomster med, fordi de havde brugt en del tid på os i vores forløb.
Vi tog de børn ind, som vi havde arbejdet med under forløbet, for at lave en anderledes aktivitet end bevægelse.
Lene og hendes piger havde klippet en masse ud med sunde og usunde ting og derefter lamineret det hele.Derved havde vi en masse forskellige brikker. Så vi havde to ark karton med små magneter på, det ene var rød og det andet var grøn, rød for usundt og grøn for sundt.
Nu skulle børnene så finde ud af, hvad der var sundt og usundt og kunne ligge brikkerne på et af de to ark.
Dette gjorde vi får at få en viden om børnenes kendskab til det sunde og det usunde. Vi gjorde det naturligvis udfra, at vi har haft en del om sundhed og det man putter i munden har betydning for om man udvikler sig i en sundhedsmæssig retning.
Der var stor forskel på, hvad de forskellige børn kunne, men alle var ivrige og glade for at være en del af fællesskabet under denne aktivitet.
Pædagogen var meget positivt instillet overfor denne aktivitet, for nu kunne pædagogen danne sig et indtryk af, hvor meget børnene vidste om sundt og usundt mad. Det var noget pædagogen gerne ville bygge videre på, fordi det var en god indgangsvinkel til at udvikle børnenes bevidsthed om det sundhedsmæssige valg af mad og drikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar