mandag den 13. juni 2011

Unges sprog

Jeg bor sammen med to unge og deres sprog ligner vist mange andre unge menneskers.
Der bliver brugt mange sjove ord, fx nederen, fuck, nice og mange andre. Men jeg kan ikke lige huske, hvad det var for underlige ord jeg brugte dengang jeg var i den alder. Men jeg kan tydeligt huske at mine forældre også synes vi havde et mærkeligt sprog, så det er da vist helt normalt at unge har deres eget sprog.
Det må da også være rart at være fælles om noget, vi forældre ikke altid forstår, for så er det jo noget som de unge har for dem selv.
SMS sprog er fx hey, knuz osv og det er også i orden, bare vi følger med, så vi kan forstå hvad de unge mener, når de sms´er til os.
De unge leger med orderne og det synes jeg er en god ting, fordi de måske så for en større forståelse for mange forskellige ord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar