fredag den 5. august 2011

Dk4 om motivation 5/8 2011

Hej allesammen
Jeg sidder og ser en udsendelse om motivation og den er meget spændende. Jeg håber skolen får udsendelsen på nettet.
Her er nogle sætninger som rammer godt, synes jeg.
Motivation - er kunsten at gøre noget interessant.
Mit liv har været fyldt med problemer, men de fleste blev ikke til noget.
Hvad gør jeg for at få en god dag.
Hvad gør jeg for at få en dårlig dag.
Drop deadlines = drop dødslinjen
Husk målstregen i stedet for deadlines, fordi målstregen er en sejr at nå og så skal der ske noget nyt.
Tovejsmotivation er at gå efter fælles muligheder og få dem til at lykkes.
Vigtigt at fejre sin sejr, fordi det giver energi til at en ny sejr.
viljen til sejr skal være større end frygten til til nederlag.
Hvis I træffer en beslutning, så hold ved den og udfør den.
Ja, det var så et lille uddrag af en meget interessant udsendelse.
Jeg håber I fik bare lidt ud af det. For det kan da bruges i vores studie, synes jeg.
Det var måske lidt guldkorn på fredag.
Susanne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar