mandag den 15. august 2011

Mandag d. 15/8 undervisning i DKK

15-08-2011 DKK
Rim og remser:
Del af den mundtlige kommunikation
Kultur for børn – kulturkanon lavet af voksne til børn gumitarzan, de små synger, Haldan Rasmussen lavet af en forfatter – de voksne går foran og viser børnene vej
kultur med børn – Værksted pædagoger laver noget sammen med børnene – her går pædagogerne ved siden af og støtter dem eller det fælles tredje
kultur af børn – legekultur den måde børnene leger, taler og laver ting sammen på, Apel spandabel lavet af børn – mundtlig legekultur, Her er pædagogen bagved og her skal vi pædagoger kunne lave aktivite,r som børnene er optaget af. Det handler om at være en del af fællesskabet og det kan være svært at komme ind i et fællesskab.
-v-v-v-v
-v-v- - -
-v-v-v-
- = trykstærk = da
V = tryksvag = di
Ogger gogger gummi klokker
V - V
Susanne
Fornemer:
F | i | |
B | i | |
Hvis jeg kan så kommer jeg ikke. At så noget
Hvis jeg ikke kan så kommer jeg.
Mit navn det er Margrethe, det begynder med ”M”, ”M” som majonaise, milimeter og musik
Min navn er Susanne, det begynder med ”S”, ”S” som søde, sorte solbær
Lav regler når børn skal lave noget, fx i aktiviteter
Lær mindst 10 remser udenad og små fortællinger, det er en god ting ude i praktsisk.
Bog: Axel elsker biler og andre bøger som kan læses som rap.
Bog: Sådan synger børn i Danmark, forskellige remser som kan synges.
Flow teori, der lærer børn mest hvis de er i spil med sig selv.
Tramp i gulvet en gang og så klap eller tramp to gange og klap, det giver rytme til forskellige remser. Man kan koble flere fagter på, hvis man kan overskue det. Men gør det simpelt, så det ikke bliver for svært for nogen.
Hjemmeside: http://www.bodypercussion.dk/
Lave et rum om til at kunne fortælle en historie, så det passe til stemningen når man skal være stille og lyttende. Når du skal fortælle historier er det godt med remedier, som forklarer hvad det går ud på hvis man har med to sproget børn af gøre.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar