mandag den 28. november 2011

28/11 2011 Susanne

Jeg havde læst denne tekst til undervisningen:


Socialpædagogik – integration og inklusion i det moderne samfund
Bent Madsen, 2005 1. udgave, 5 oplag, forfatterne og Hans Reitzels Forlag

Hvad har jeg lært i undervisningen?

I undervisningen lærte jeg mere om, hvordan vores pædagogikeksame skal foregå af Susanne, fordi Mette var syg og derfor ikke kunne informere os om eksamen.
Pædagogeksamen:
Eksaminationen 20 minutter og vi skal fremlægge 5 minutter – her tæller opgaven med.
10 minutter til vortering
Bedømmelsen er skriftlig produkt og personlig tid og dialogen.
Max 20 sider skal kunne forstå opgaven uden bilag
Aflevere i 3 eksemplar i studieadministrationen
Uge 1 opsamling uge 2  godkendelse uge 3 aflevere 17/1 15 uge fire
Selvvalgt emne indenfor vores kompetence og ckf´erne.
Emneformuleringen og problemformuleringen skal gerne indeholde de samme begreber fra ckf´erne.
Bedre at bruge hvordan, hvorfor og ikke hvad fordi hvad er kun beskrivende.
Side 67 og 68 eksamen i studieordningen.
36 og 37 i studieordningen om pædagogikopgaven
Skriv opgaven og hav fokus på om alle kompetencemålene er opnået.
Vælg 2-3 ckf´erne
Forslag til emne og begrundelse til hvorfor det? Pædagogisk arbejde
Pædagogens arbejde, og med de forskellige kernebegreber som er ckf´erne, målgruppen
Susanne vil lægge hendes Power Point ud senere på studienette, for det blev der ikke tid til at gennegå i dag, fordi vi skulle have det med eksamen.
Vi så en film som hed:
WHY DEMOCROCRACY 2007 DR2 KINESISK FILM OM BØRN OG DEMOKRATI
Det var faktisk undervisning om, hvordan nogle mennesker i Kina synes at demokrati fungere. Jeg vil ikke sige det er alle, for jeg kan ikke vide om det er alle kineser som har den holdning.
Samfund og kultur spiller en stor rolle i filmen.
Nyt – demokrati , der skulle gerne have været guide til hvad demokrati er.
Politidirektøren = bestikkelse
Reklamere for forældrenes identitet
Forældre i Danmark køber meget tøj til børn på trods af krisen, fordi det viser forældrenes ansigt udadtil i dag.
Fællesskab – 8 år
Slår/magtmiddel
Dannelse og identitet
Hvordan danner vi identitet?
Interaktion med andre – relationer
Fællesskaber sociale arenaer

Hvordan kan jeg koble undervisningen sammen med læringsmålene?

Jeg kan koble identitet, dannelse og kultur til mine læringsmål, fordi vi i filmen kunne se hvordan kinesiske børns identitet blive dannet af forældrenes syn på, hvordan børnene skulle være. Børnene bliver dannet til at opleve, at demokrati måske ikke er særlig godt for dem. Jeg kunne i filmen ser store kulturforskelle i forhold til i Danmark, men det er jo også et helt andet styrer de har i Kina i forhold til i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar