mandag den 7. november 2011

Portfolie mandag d. 7/11 2011 studiedag

Vi startede kl. 9.00 og begyndte at indkredse hvad vi ville have med i vores opgave. Vi skulle finde ud af, hvilken emneformulering vi kan bruge i opgaven.
Her er et bud på vores emne:

Hvordan kan pædagogen opnå trivsel og livskvalitet via læring med henblik på pædagogens fagidentitet og kompetenceområde, som er aktuelt i et dagtilbud for voksne med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse?
Ud fra vores emne kommer vi ind på læring, livskvalitet og og pædagogens kompetenceprofil og derved har vi tre af punkterne ud fra pædagogikkens ckf´er.

Vi talte om, at inddrage Knud Illeris og hans syn på læring og se, hvilken forbindelse det har til livskvalitet.
Anton Antonowsky kan her bruges til at sammenligne hvilken læreproces der er bedst i forhold til livskvalitet.
Pædagogens kompetenceprofil bruger vi for at se, hvordan vi pædagoger skal agere professionelt, når det drejer sig om fysiske og psykiske funktionenedsatte.
Calusen og Clausen bruger vi til livskvaliten og Carsten bruger en bog om trivsel for at komme ind på den vinkel.
Vi bruger den Hermeneutisk spiral til vores metode, for at se hvilken forforståelse vi kommer med og hvad vi senere kommer frem til.
Vi bruger den nye smittemodel til at planlægge vores feltarbejde og opgave.
Vi vil alle gå hjem og skrive vores forforståelse til næste gang, som er i næste uge.
Vi har bestem os for, at dele opgave op i de forskellige teorier og derefter selv skrive dem og analysen. Det gør vi sådan, fordi vi så er sikre på at vi allesammen har været en del af opgaven.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar