søndag den 19. september 2010

Case som skal bruges til eksamensopgaven

Lærerne i skolen har iagttaget, at en teenager i skolen blevet trist og humøret er slet ikke som det plejer at være. Det kniber med lektierne, men kammeraterne er gode til at være der for hende. Efterhånden bliver det værre og pigen er også tit syg efter en weekend, hvor livet kun drejer sig om kammeraterne og kæresten. Lærerne reagerer ikke på, at pigen har forandret sig meget og er blevet meget trist. Pigen bryder sammen en søndag aften derhjemme og så tager forældrene affære. Det resultere i at pigen pludselig en dag kommer og fortæller lærerne, at hun har det meget skidt og skal til at gå til psykolog. Har lærerne levet op til deres ansvar ifølge lovgivningen i dette tilfælde og hvilke andre muligheder for hjælp er der i sådan en situation?

Dette er den case jeg vil arbejde med. Det vil jeg for at undersøge, hvilke muligheder et ungt menneske har, hvilke retningslinier lærerne har med sådan et ungt menneske og undersøge hvilke redskaber en psykolog bruger i sin behandling til et ungt menneske med sådanne problemer.

Jeg vil gerne indsamle emperi fra PPR - pædagogisk psykologisk rådgivning, for at finde ud af om der er hjælp at hente til en pigen, som har det skidt psykisk. Men eftersom PPR består af flere forskellige professioner må jeg vælge, hvad for en profession jeg vil vælge. Jeg vil undersøge, hvad en psykolog er for en profession og hvilke redskaber de bruger, når der kommer en teeanager med psykiske problemer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar